May 11, 2011

dunia je semua tu

harga gula naik lagi. sblm ni, harga petrol RON 97. rasenye semua rakyat tahu, RON 95 pn tggu mase je nk naik harga tu.

ape signifikan naik harga minyak ni? aku bukanla pakar ekonomi. tp ni sume basic knowledge la. naik harga petrol, harga barang akan confirm naik. n baru2 ni hasil discussion dgn ilmuwan2 ekonomi, rupenye kenaikan gaji para penjawat awam pn mengundang pada kenaikan harga barang ni. besela kn, bile pendapatan banyak, peniaga akan mula naikkan harga barang. ape jadi dgn org2 kerja swasta, or kerja sndiri mcm aku ni? kadang2 perit woo!! harga barang mentah naik. tp harga kontrak kekal.

aku tau kerajaan dh berusaha keras pacu ekonomi negara. aku ajk dewan muda dewan perniagaan melayu malaysia terengganu. dh byk taklimat aku hadir. pasal teraju la. pemandu la. mcm2. tp setakat ni xnmpak lagi la keberkesanannya. ke byk sgt ketirisan ni?

xpe yoe. duit tu dunia je blake. mati kekg bukan kene byr myk pun.


www.darulsyifa.org

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian