May 13, 2012

Berpolitiklah secara matang

Mentang2 skrg ni musim PRU, FB n twitter dh jadi macam dewan parlimen. ada pihak bangkang, ada pihak sokong. macam2 hal. ni sekaligus membawa kepada kemerosotan perniagaan kedai2 kopi, sbb org xlg g kedai kopi kalo nk ckp pasal politik. diaorg just online je.

kadang2 smpai naik menyampah aku baca. unfriend kang, putus kawan plk nnti. maka trpaksalah aku redha sambil memaki hamun dan mengumpat sahaja.

btul aku setuju, sbgi rakyat marhaen, kite msti ambik tau hal2 politik kite. msti pegi mengundi, kerana kerajaan tu adalah milik kita. sbgi rakyat, kita adalah tuan. kerajaan ditubuhkan untuk membantu n serve us better. isn't it?

cuma aku sedikit kecewa. politik pnye pasal, kawan bleh jadi lawan. fitnah, maki hamun dh jadi perkara biasa. sebar gambar seks? bunuh peribadi lawan? what kind of politics is that?

dlm hal2 ni, aku setuju dgn KJ, ketua pemuda UMNO Malaysia. kite msti yakin dgn polisi kite, n pertahankan polisi kite tu. kalo kite asyik serang peribadi lawan, tu tnjkkan kita sndiri dok yakin dgn polisi kte.

n aku agak hairan. ade kawan2 aku dlu, rumet2 pn ade. skrg ni agak kencang menyerang pembangkang. dlu rase siap pegi buat keje dgn pembangkang lgi? kalo lompat sbb ade asas perjuangan yg kukuh, then its good for u. ke rancak menyerang sbb nk jd calon pilihanraya? hehehe...jgn lupakan aku rumets!

yela. mayb esok lusa parlimen akan dibubarkan. take ur stand now guys, it's time for war!

ihsan dari sanggahtokjanggut,blogspot.com



0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian