Dec 26, 2012

Kesimpulan dari konvoi lawatan GPMS ke JB dan Singapura

alhamdulillah, konvoi GPMS ke JB dan Singapura tu blh disifatkan sbgi berjaya, dengan rungutan2 dan masalah2 yang minima. cuma beberapa perkara yang blh dipelajari daripada konvoi ni ialah:

  1. untuk memudahkan perjalanan, terutamanya ke Singapura (or mane2 tmpat yang jarang2 atau xpnh kite pergi), GPS is a must! 
  2. taklimat perjalanan secara details perlu diberi sebelum setiap perjalanan dimulakan, terutamanya perkara2 spt arah tujuan dan method pemanduan. contohnya kalo trpisah dari konvoi, di mana meeting point. penganjur (termasuk aku) perlu alert akan hal ini.
  3. GPMS mempunyai hubungan kekeluargaan yang sgt rapat. terima kasih byk2 terutama kpd GPMS Johor dan Pahang yang bersusah payah sediakan makanan untuk kami, dalam keadaan yang cukup teratur dan memuaskan. Begitu juga terima kasih kepada GPMS Kebangsaan yang banyak support dari segi material, terutama dalam memberi pinjam van GPMS dan pelbagai kit GPMS, serta banyak membantu dalam urusan surat-menyurat.
  4. di awal perbincangan, kami diberi pilihan samada untuk mnggunakan rider polis ataupun tidak. dan pada aku, kami membuat pilihan yang tepat dgn xmenggunakan rider. rider mmg lbh cpt, tp konvoi ble melibatkan famili msti banyak masa yang kene diambil untuk buang air, siapkan anak2 dan sebagainya.
  5. Make sure co-pilot tu bleh drive untuk perjalanan jarak jauh dan ada lesen memandu.
  6. semua peserta perlu sporting dan turut serta dalam semua aktiviti yang dijadualkan (melainkan mmg aktiviti free and easy)
tu jela kut kesimpulan dari aku. sorry mmg aku xgunekan bahasa formal. kalo tuan pengarah nk ambik entri ni untuk buat report, silakan. tp kene pandai2 la

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian