Dec 18, 2012

Lawatan Jakarta-Bandung

wow!lamenye aku xupdate blog ni...bz yg teramat...almost every weekend kene bermusafir...and this is very challenging to me even tough i love travelling. smpai aku rase dah malas nk update. but this blog is actually my diary. mayb one day my children will know me better through my blog. so aku gagahkan diri jgk update.

ok, a quick glance on what happen to me in these past 2 months. in november, aku ke Jakarta-Bandung selama 4 hari 3 malam. follow delegasi Majlis Belia Negeri Terengganu, buat lawatan sosial sambil shopping2. this is the first time i follow a trip organized by NGO to oversea. and believe me, although the trip was very fun, but it really2 tiring. sampai aku demam sebaik sampai Malaysia, dgn suhu bdan mencecah 41 degree!fuhh

kenapa tiring? first of all, the trip start at 9 o clock on Thursday evening. berkumpul dkt Masjid Terapung, naik bas. nasib baik the trip members dalam 24 orang je. so dalam bas bleh la duduk sorang2...selesa la sikit. n first stop ialah dekat Gambang, dalam pukul 12 midnight. so kiteorang dinner time supper. lapar, tapi nk buat guane. bas tu kejo time, as our flight to Jakarta departs at 7 morning. jadi at least pukul 5 pagi dh kene ada dkt LCCT. alhamdulillah semua selamat check in, walaupun seorang ahli xdpt naik flight ke Jakarta tu sbb passport die expired. but alhamdulillah, she managed to be with us sbb die smpt naik flight ptg trs ke Bandung.

sampai di jakarta, kami disambut oleh tourist guide, nama ape aku dh lupe. hahaha. kami dimaklumkan masa tu Indonesia cuti panjang, jadi Bandung macet (jem) teruk. so die adjust sket plan asal. mule2, kami spatutnye trs ke Bandung dan lunch dinung, but since kalo diteruskan, kami djangka trapped dlm jammed, so kiteorang jalan2 dlu di Mangga Dua, sambil shopping2 beg tangan untuk keluarga di rumah. lps tu baru kiteorang lunch di Jakarta, dalam pukul 1 waktu tempatan (pukul 2 waktu Malaysia).

dalam perjalanan ke Bandung, hujan lebat. Jakarta ni kalo hujan je, msti banjir. so bertambah2 la kesesakkannya. tp alhamdulillah, we managed to get to Bandung dalam pukul 6 petang. kt Bandung, kiteorang trs ke Toko 3, beli seluar2 jeans. lps tu dinner n check in hotel.

walaupun sgt letih, tp Timb Pengerusi aku, Izham dan Mizi dok mmbiarkan aku berehat. lepas dikutuk2, aku pn redha lalu ikut diaorang jalan2 sekitar bandung tu. xdok tmpt menarik sgt, cume mcm banyak tmpt maksiat je. spa,rumah urut, karaoke sepanjang jalan. dekat pntu pn dh tmpal katalog wanita. utk ape? pk2 sndiri la. jadi sape2 nk ke Jakarta-Bandung tu, kuat2 kanlah iman ye

dalam bas di Jakarta

hari kedua plk, lps breakfast kiteorang trs check out. aritu our first destination is Pasar Baru, Bandung. ha....orang pompuan mmg suke la tmpt ni. kain sembahyang muroh2....tp tmpt ni sgt crowded la....sampai serabut rse..
bergambar kenangan di depan hotel

suasana di Pasar Baru, Bandung

lepas tu, kiteorang lunch. dan lps lunch, kami trs ke Cibaduyut, tmpt jual barangan2 kulit...tmpt ni byk jual kasut, wallet n semua barangan kulit la, dalam kedai2 di sepanjang jalan. lps tu, kami trs ke Jakarta n sampai di sana dalam pukul 8 malam.

Kat Jakarta, kiteorang duk kt Hotel Spark. tmpt ni btl2 dalam kawasan Mangga Besar. kire dalam kawasan bandar la..kt luo hotel tu pun meriah. kedai2 makan berselerak tepi jalan. kedai jual ular pun ade mcm tu je kt tepi jalan. fuh ngeri!

3rd day, kiteorang memulakan hari di Jakarta dengan pergi ke Pasar Tanah Abang. Tanah Abang ni mmg bapak besar la. dah la bertingkat2. tapi mase kiteoang pegi tu, mase tu ari libur. jadi bukan semua kedai bukak. after that, sekali lagi kiteoang ke Mangga Dua.

Kiteorang jugak sempat solat di Masjid Istiqlal dan melawat Monumen Indonesia (hok mcm menara tinggi ).

Dan hari terakhir, kiteroang berangkat ke airport pukul 10 pagi, take-off pukul 1 waktu Jakarta dan sampai di Malaysia pukul 4 waktu Malaysia. then kiteorang naik bas plk balik ke Kuala Terengganu. dan dalam bas tu jgkla kami demam secara berjemaah. hehe

kesimpulannya, kalo nk g shopping, mmg Jakarta dan Bandung la tmptnye. tp kene rancang perjalanan dengan baik. kene tau mane tmpt nk beli bag, beli kasut, beli baju. sini aku kongsikan sikit pengalaman dan pengetahuan aku.

Jakarta:

Cibaduyut - barangan kulit

sekian, terima kasih

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.