Mar 25, 2011

Saya Melayu

Saya orang Melayu.

Ya, orang Melayu adalah istimewa dalam cara mereka sendiri. sebahagian besar kami adalah bangsa yang patuh pada undang-undang, takutkan Tuhan, penurut, naif, pendiam, lemah-lembut dan penyabar walaupun tidak satu pun hak istimewa ini, dinikmati kami. Kami masih berharap agar satu hari nanti, kami dapat menikmatinya di Syurga.





*coretan ini kusedut dari Iskandar Zulkarnain, diterjemah dari artikel Malaysia Chronicle

*tiada gambar. sila anda sume buka search engine google, dan type Melayu. gambar yang ade sangat best tapi tidak sesuai dengan entry ini

4 comments:

ape maksud gmbr yg ade sgt best?

sebahagian besar kami adalah bangsa yang patuh pada undang-undang, takutkan Tuhan, penurut, naif, pendiam, lemah-lembut dan penyabar

- sepatutnya patut dibanggakan, terus diamalkan sebagai budaya Asia yang golongan tua yang intelek di Amerika, the UK,Canada sering memuji kita termasuklah semua rakyat Malaysia.

Saya tidak setuju " naif, pendiam " ? cuba pergi baca komen2 di forum politik umum, troopers maki hamun teruk sekali - hilang segala budi pekerti sebagai bangsa Melayu.

Luas membaca, bertugas, mengembara, bergaul secara muhibah, luas pandangan. Semua boleh lakukannya - ada nilai baik utk akhirat - bersikap adil, memberi belas kasihan pada semua bangsa sepertimana kita perlukan dariNYA.

saya sangat setuju...tq atas komen yang baik

Post a Comment

Ads

Shamsian