Dec 21, 2010

Doa



Bismillahirrahmaanirrahim...

Ya Allah Ya Tuhanku, jika aku jatuh cinta, maka cintakanlah aku kepada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu .

Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, maka jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling aku daripada-Mu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, maka rindukanlah aku pada seseorang yang merindui manisnya merindui Mu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, maka janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir kerana Mu.

Ya Allah, jika perasaanku padanya adalah nafsuku semata-mata, maka aku pohon, Kau bawalah dia jauh dariku.

Ya Allah, bila Kau halalkan kekasihMu untukku, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga terlupa aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu...

amin Ya Rabbal Alamin


4 comments:

camne nk yakin ngn petunjuk bhwa ape yg kite minta dlm doa telah dikabulkan? contohnye doa utk ditunjukkan jodoh.. mcm2 org yg dijumpai tp cmne nk yakin org itu adalah jodoh kite? mmg xbole putus asa dlm meminta petunjuk especially bab jodoh...

@anonymous - nnti insya Allah saye buat entri khas psal ni. =)

Post a Comment

Ads

Shamsian