Sep 23, 2012

Pertahankanlah Rasullullah

sekarang ni isu ni cukup hangat. Rasulullah SAW dihina lagi. kali ni lbh dasyat, terang2an. siap ade mention nama Nabi, Khadijah, sahabat2...aku tgk trailer die kt Youtube pun xmampu tgk sampai abis. tu pun trpaksa tgk, at least aku tau ape yg orang marahkan sgt. dan terbukti, kemarahan umat Islam itu berasas.

ada kawan aku tnye, kenapalah orang2 kafir laknatullah ni sibuk sgt nk hina nabi kita, agama kita. sedangkan kita xbuat ape pun kt die? jawapan aku, mayb diaorang dh tau kebenaran Islam ni, kebenaran Nabi Muhammad SAW. tp diaorang ego dan xmboh terima. ni semua masalah orang yang hati dh rosak hancur lebur. diaorang just provoke kita untuk tgk kite bangun menentang dan buat kekacauan, jadi trcapailah propaganda diaorang yang mencanangkan Islam ni adalah agama keganasan.

jadi sebagai umat Islam, apa tindakan kita yang sewajarnya? demonstrasi? pada aku tu juga adalah medium yang baik untuk tunjukkan bantahan kita. tp kite berdemonstrasi secara aman. Nabi dulu masa berdakwah di Taif, siap kene baling dgn batu lg. sampai malaikat yg tgk pun jadi marah dan offer untuk terbalikkan bumi Taif tu. tpi ape Nabi kita kata? Nabi kate biarkanlah. diaoang masih belum dapat hidayah. tgk, betapa indahnya akhlak Nabi kita yg perlu kita ikut. jadi dalam konteks bantahan kita pada penghinaan Nabi ni, kita juga  perlu mempamerkan keindahan akhlak kita. kita berdemonstrasi dengan aman, tapi tegas. (ayat aku dh jadi macam pelik dh ni. tpi semua fahamla kn).

jangan sesekali kita jatuh dalam perangkap kafir laknatullah yg nk tgk kita cetuskan huru-hara ni. diaorang just nk halalkan pembunuhan saudara2 kita di Palestin, di Rohingya. sbb bile kite start berbunuhan, maka kita sama jela dengan mereka.

cuma yang paling penting, jadikan penghinaan ni sebagai teladan untuk kita bangkit beramai2 untuk perbaiki akhlak kita, perbaiki kesatuan jemaah kita, jadikan ni satu wake-up call untuk kita umat Islam. selama ni kita dh hanyut dengan dunia, sampai Nabi SAW kita boleh dihina sebegitu rupa. sbb ape? Kafir laknatullah tu tahu, umat Islam dok bersatupadu. kita tiada kekuatan untuk lawan mereka. so jom, ramai2 kita pakat penuhkan masjid untuk solat2 berjemaah, sama2 baiki kelemahan kita, dan jadikan perjuangan kita mempertahankan Islam dan Nabi kita Muhammad SAW sebagai prioirty dalam kehidupan kita insya Allah.


Takbir!!

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian