Sep 17, 2010

Diari Raya 2010 - raya pertama


akhirnya selepas puas didesak oleh ma, akhirnya aku terbitkan entry ni.(bukan senang ma..nk edit 5000++ gambo ni)


Malam raya:

seperti biasa, aku n akim akan bakar kek.kemudiannya di tengah malamnya kami akan bakar sate...tahun ni silap perancangan, sbb kami habis bakar sate kul 3.30 pagi. walaupun habis bakar lewat, sate yg siap dibakar xbyk. sbb ikut kata akim," nk byk guane, sate masak 10, 4 g dalam mulut."hahaha..so true.bukan aku sorg ye. trmasuk die skali. koe? macam bese, sblum bakar sate bekalan air msti ade. tpi lps bakar dok sapa 30 cucuk, masuk tido. adjie nge a jat basuh kete. org laen duk dalam rumah, xtau buat ape.

*tiada gambar. kerana pakaian masing2 agak tidak memberangsangkan

Raya pertama:

sbbkn mlmnya aku tido lwt, jadi lps solat subuh, aku tido balik. akibatnye aku bgn lwt. aku yg paling lmbt bersiap rasenye. ari plok hujan, lagi best tido. pastu aku, a jat, adjie, ayh ngoh, akim n koe g solat raya kt masjid tg sulong ni..sampai org dh stat solat. nasib baik smpt kejar.

balik solat, kitaorg g ambik nasi dagang dulu..kemudian aku ambik kekasih aku, yg semalaman di kedai menantikan bajunya siap dijahit.

kekasihku dgn skirt barunye.ade ke raya pakai skirt?ish ish ish

rupa kekasihku dari hadapan. hahaha

then balik rumah, mcm bese kitaorg ramai2 org laki akan ziarah kubur arwah bak, arwah adik anis nadirah, arwah bapak dan arwah wan.

kemudian, acara makan2 dan yang paling ditunggu2; acara fotografi! thn ni ade beberapa ahli keluarga yg dok balik, (adam-yah beraya di rumah adam, jan-elyn di putrajaya). tp kamera thn ni power2. bukan sebijik, tp 3 bijik!*akhirnya mengerti perasaan menjadi artis
ayh syim n family (without adam+nadiah+erdina)

ayh man n family (without ami n jan+elyn+dania)

my family (full force)

der n family(without ayie)

adjie n family (full force)


majlis raja-raja

beramai-ramai

slps solat jumaat, sgt ramai tetamu yg berkunjung, jadi sngt seronok dan letih juge. err...ok2.ac aku tido..hehe...tp sejam je...jadi sempat gakla berjumpa sanak saudara yg bertandang. ramai, sangat ramai...kemudian dlm pukul 6, lps tetamu surut kejap, kitaorg cpt2 kuar. mcm tradisi thn sudah2, ptg raya pertama ialah masa beraya rumah saudara mara secara konvoi. destinasi pertama ialah rumah tok di seberang takir. konvoi ini terdiri daripada aku sekeluarga, der n tie, ayh syim sekeluarga dan adjie sekeluarga.



di rumah tok

kemudian kami berangkat ke bukit guntung; rumoh mok che yah. kami solat maghrib kt sini, smpat la tgk ade org maen mercun bunga api besar tu..smpai bergegar bukit.


di bukit guntung (rumah tok che yah)


next destination, kitaorg ke rumah ayh man. makan lagi. dan lagi.


rumah ayh man

pastu last destination, rumah toksu. pn makan lagi. rendang sgt best.



slmt smpai di rumh pukul 12 malam. tido dan bersedia untuk raya ke dua pula.

star of the show

ahmad faris haikal bin ahmad izani

tengku irfan asyraff bin tengku mohd hilmi

dari kiri: irfan, tg amira zahra tg mohd hafiz, tg rayyan akid tg mohd hafiz, engku muhammad nabil engku kamarul bahri

raya kedua di entry berikutnya, i Allah

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian