Feb 16, 2010

cuti raya cina

raya cina besenya, akn byk aktiviti berlaku dlm hidupku. thn lps, aku dan famili ke jakarta dan bandung. thn ni, kami xg mana2, since kami baru balik dari buat umrah januari baru2 ni.


tapi aku sgt hepi walaupun kami dok kemana2.sbb? jadualku sibuk gile!hehehe..bermula ari sabtu ptg, aku ada small gathering budak2 ex-SRSS2 (91-96) di anjung bistro, batu buruk. quite fun, walaupun awalnya aku agak segan sbb lama dh dok jumpe budak2 SS2 ni. b4 dis, aku dok berkesempatan g sebarang aktiviti melibatkan ex-SRSS2 ni.

mereka yg terlibat adalah aku, azura, hazrin, azroul, maha, dayah, nazeri, arifah dan paih z.


mlmnya, aku bermain futsal di sport planet gong badak. sangat2 best.main dgn adik2 dan sepupu2, serta member2 kamcing uia..2 jam woo main, letih gile.

esoknya pulok, tgahari aku ke jamuan kahwin nur fadzliah dan mohd hasri hanif, ex-shams dulu. sapa sangka, mamat kawin nge nur kn?masa aku mula cite kt ceno n syarafuddin, dua2 tercengang.dok caya..tp sesungguh nya kerja Allah itu sangat misteri. dan yg pasti, Allah dok pernoh silap.


mlmnya, skali lagi aku ke sport planet gong badak, plan nk main futsal dengan budak2 shams plok..projek ni dh dirancang sekian lama. jadi aku pun sgtla bersemangat.kul 9 lagi aku dh gerak dgn sepupuku tg hilmi dan paje (kitaorg stat maen kul 10). sampai dinung, sorg pung dok napok muka. paje doh mula bengang. yela, kitaorg maen dlm court tu 3 org je! bosan, kitaorg ajak budak2 yg ada kt luor court lawan. then dlm kul 10.30, barula napok batang hidung zuding. then kul 10.45 lebih kurang, mizi nge ja sapa. main dlm 10 minit..prittt!times up! hampeh!

mmg aku bengangla. camon guys, beso2 blake dh. pgg la janji. aku pun duk jauh jugok. lps maen kitaorg g minum2..n aku sapa dumoh dlm kul 1 pagi kut.

esoknya, sepupuku yah dan adam buat akikah untuk anaknya irdina syafiya,( gini kut nama die..uhuhu). then ptg tu, skali lagi aku nge akim g maen futsal kt jalan semarak. 2 jam tuh!ahahaha...mmg letih gile la..3 days berturut2 aku maen futsal..

mlmnya, ada dinner ex-srss2 di riyaz heritage. walaupun dok la sgt ramai hok maghi, tp quite happening.sume sporting2..n aku rasa sgt bangga pernah menjadi warga SRSS2. ingt senang ke nk kekalkan ukhuwah, since sekolah rendah?meaning that we've known each other since we're 7, n now we already 26.pergh!nearly 20 years tu!

kitaorg berbual2..n shockingly, most of us are single.haha..bia betol? well gals, i believe u all sangat2 laku..maybe u all memilih kut.. but no worries, jodoh pertemuan tangan Tuhan, kn? xsilap selain yeng (dh ada 2 anak), shetul (dh kawin) n diana (kawin 16/7), yg laen sume declare diri sendiri single.


opps...aku ada tender hok perlu aku isi..pen-off.

1 comments:

i like!ade my pic!hehehehee

Post a Comment

Ads

Shamsian