Oct 18, 2010

di suatu hari, 8 tahun lalu



8 tahun lalu, thn 2002. mase tu aku di MCIIUM, PJ. mse hari pendaftran, aku jumpe sorg brader ni, kamil name die..sembang2, kitaorg pn pakat nk duduk satu bilik. sbb ac aku nk sebilik ngan ceno, tp die dh daftar masuk bilik dh pn. jadi aku kene cari kawan cpt2 la...sbb mase tu, byk la dgr cite, junior2 ni bese kene ragging. kalo jumpe klan sng sketla kn. tmbhan kamil ni plak budok kelate, jiran aku la kire.


jadi kitaorg pn beratur. die duk dpn aku. takdir Allah, die masuk bilik lain jgk. die org last masuk bilik ABC 124, n aku org 1st masuk bilik ABC 126..tp xpela, still berjiran. (ABC stands for Abu Bakar College).

ceno kalo xsilap, bilik 122.

Taaruf week die just 3 hari. tp pack la. fun jgk. ade sekali tu, mase penerangan pasal APT kalo xsilap, hidung aku berdarah. mmg banyakla darah tu mngalir, smpai committee2 panik. ac aku xleh kalo alami perubahan suhu scara mendadak. hidung aku sensitif sket. penerangan tu dlm AMF (Al-malik Faisal Hall) yg super sejuk. luar tu plak panas gile. apa lagi, berdarah la hidung aku. tp aku berterima kasih kt abg2 committee yg mengambil berat, siap bwk aku pegi klinik, anta aku balik UKC. and my special thanks to abg ajmal yg lps peristiwa tu sggp bwk aku naik moto g mane2, n kecualikan aku dari byk aktiviti fizikal. smpai skrg aku still in touch dgn abg ajmal ni. ac die just setahun je lagi tue dari aku, n aku ramai je membe2 batch die. kitaorg berckp aku-kau je. tp since aku respek abg ajmal ni, smpai skrg aku pggl die abg.

spjg mggu taaruf, aku di bilik tu. ac aku suke duk abc. ramai org, meriah la. bilik aku ade 16 org. dorm la kire. cume privacy xdok la. lps taaruf week, ammar bgtau aku, die nk pndh hostel, msk UKC (Umar Khattab College). UKC ni kecik, tp privacy la...4 org sebilik, satu bilik ade 4 compartment. ammar kate ground floor kosong lagi, tp kene gune alasan kesihatan la. jadi aku pn buat surat sket, dptla masuk sebilik ngan ammar. bilik G-04. dpn bilik aku bilik mamat n syarafuddin. so fun la. ground floor ni special sket. die bese khas utk yg ade problem je. hahaha...kitaorg 5 org satu bilik, compartment mmg kecik la. aku sebilik ngan ammar, zek, apih (due2 dari kelate) dan saifun (sarawak). sgt2 best!

EPT (english placement test) aku dpt level 4, dan exempted arabic (APT). dan kelas aku tuh, aku ngan fathir je budak ganu. 3 org budok kelate, termasukla kamil yg kujumpa di hari pendaftaran tuh. yg lain budak cmpur2la; kl, negeri sembilan, perak, kedah. jawa pn ade! ahahaa (sori asral). dan pada aku kelas ni sangat2 best, terbaik dlm hidup aku rasenye. sekelas jadi kawan baik. pakya, roy, fathir, kamil, najer, rina, lenya, dan lain2, kami kekal bersahabat sehingga hari ni.

nape kelas ni the best?
  1. budak laki rasenya ada 16 orang kalo xsilap. amazing kn, sorg pn xisap rokok (mase tu).
  2. kami sntiasa tolong menolong, dari hal2 melibatkan assignments, kuiz, attendances (phm2 sndiri la eh), walhal ponteng pn same2.
  3. ilmu agama masing2 agak tinggi la. (semuanya ade basic la, sbb sek agama dulu) jgn main2, muke je nmpak ganas, tp dlm hati masing2 ade taman. hahaha
  4. lps kelas pn, kami akan ke mana2 bersama2. ke kafe aika, kafe u, aroma kafe, hal2 awek pn bleh kate sume tau.
  5. mase first sem tu, kelas kitaorg kt smawp.1 dan 2. mlm2 plk kitaorg maen badminton situ.huhuhuh...bgunan ni mmg bangunan lame la..tp xla sedaif blok E. kt smawp ni, bese b4 masuk kelas kitaorg akan lepak2 dulu kt luar kelas tu, smbil ngorat awek beramai2. hahahaa
  6. dlm kelas ni jgk, majority minat berpersatuan. kebanyakannya adalah EXCO Enginius, kire org2 kuat persatuan engineering UIA la mase tu. awis presiden kalo xsilap, asral, azie, roy, pakya, aku, fatir sume AJK. jadi ni mengeratkan lagi kekamcingan kami la.
tp malangnye jodoh aku ngan kelas ni xpjg. sem 2, aku, najer, pakya, uswah, rina dan sape ntah sorg lagi tercmpak ke kelas lain, ke kelas ceno, amar zaiyad. bukan masalah pointer ye, cume sbb kelas aku dulu tu dh merge dgn satu lagi kelas yg exempted arab dan english, jadi 6 org yg no matriknya plg bawah tercmpak la. sedey.

tp kelas baru ni, awek pn lawa2 jugak. hahahah..

kelas baru ni berlaku beberapa tragedi. mase tu aku ade minat kt sorg minah dlm kelas aku tuh, tp die ni xlayan laki. diam je. so ade la membe aku cabar aku. die kate kalo dpt ckp ngan budak tu, die bagi RM10. aku pn kate on jela. saje main2 kn? takdir Allah, aku dptla berkawan ngan die. n aku xigt langsung dh pasal RM10 tu. tibe2 ade malaun mane ntah pegi bgtau budak pompuan tu. apa lagi mngamuk la die. sampai hampir putus kawan. heboh gakla dikalangan sisters mase tu. malunye aku! dhla xdpt pn RM10 tuh. aku berkawan ikhlas tau. huhuhu..i know who the culprit, tp xpela. kawan aku, tp u betray me eh? xpe la....aku maafkan. tu zaman muda belia. pompuan tu pn dh tau cite sebenar. so kire selesai la.

aku sepatutnya blajar di matrik hnye utk tmpoh 1 thn setgh. tp Allah maha berkuasa. kesihatan aku tidak mngizinkan aku. jadi aku terpaksa bercuti ketika sem pendek, dan itu mnyebabkan aku terpaksa menambah satu sem lagi. kire aku trpaksa extend la..

hikmahnya? aku jumpe budak2 Rohok Molek.

UKC

pelan Matriculation Centre of IIUM; The gate of Garden Knowledge and Virtue

miss u!

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian