Nov 10, 2010

Hujan



sekarang musim hujan. teringt aku zaman2 SPM dulu, teacher wan rozita ada ajar, kalau buat essay yg tajuk die sepatah cmni, rain contohnye, kita boleh bercerita segala peristiwa yang berkait dgn hujan ni. bukan perlu cerita pasal asal-usul kejadian hujan ni ke ape. dan mse trial SPM, kuar tajuk ni. aku pn ape lagi, menggoreng secukup rase la. hehee


n utk trial tuh, alhamdulillah aku score. thank u Allah, n teacher too!

ape aku cite mase tuh? em...kalo xsilap, aku stat karang dgn memorizing...aku cite konon2 mase tuh hujan lebat, n aku kat dlm bilik tgh tgk album gambar. tibe2 aku terpandang gambar seseorang (mase tu awek aku la konon), dan fikiran aku trs flash back.

kononnya thn lps tu, mase ujan jgk aku still kt sekolah. form 5..sume org tgh mood study utk SPM. cume aku ni kategori pelajar nakal la kire. aku ajak awek aku (pergh...hebat imaginasi aku ni..hehehe) pnteng sekolah. awek aku xnak, aku paksa jugok sampaila die mengalah.

then kuar sekolah tuh, sampai kt traffic light ade la sorg mamat ni celen aku...blow2 enjin die sblh aku...xsilap die pn ade awek sblh. aku pn tercabarla, trs race dgn die...jadi mcm scene lumba haram la plk jalan kt ganu tu..mase tu hujan lebat, then mase tu kt selekoh, aku xleh control the car..dan terbabas langgar tiang lampu..

aku bangun2, aku kt hospital..aku bgn trs tnye pasal awek aku (caring nih..hehehe), ma aku diam..then abg aku masuk bgtau awek aku dh xde...aku pn pengsan blk.

pastu dlm essay tu, tibe2 pintu bilikku di ketuk. jadi aku kembali dari flash back la. adik aku bgtau ade kol kt bwh (mase tu hp xramai lagi org pakai). aku angkat, tibe2 org bgtau membe baik aku accident..aku pn trlepas gagang telepon...segalanya berlaku ketika hujan. jadi hujan kononnya memberikan aku perasaan yg kurang selesa la...tu la ending citenye.

owh dari sinopsis ni, adakah essay aku sehebat itu dari segi vocab dan sebagainya?
ntahla..tapi mase tuh kan nk exam..study msti maut punye.

hehehe...

malu lak teringt karangan aku zaman dulu.kecik2 dah imagine ade awek...ponteng sekolah, dan racing plak tu.jadi punca kematian anak dara org plak lagi..nauzubillah..

realitinya aku xseperti tu.

hahaha..ac jln citenye aku ceduk dari cite legend of speed, lakonan e-kin cheng. aku mmg minat habis cite tu dulu..


in realiti? em...aku suke hujan. banyak kenangan best2...bukan kah hujan tu rahmat Tuhan? cume aku tkt la sket dengan petir. normal la kn?

n moreover (hahhaa...mcm baru blajar english), dlm ujan arini, ade kenangan baru utk aku...i've talked to her!

alhamdulillah

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian