Feb 26, 2011

Imam Muda ASTRO


Baru2 ini aku berpeluang bertemu dgn Imam Muda Astro, Muhammad Asyraf bin Muhammad Ridzuan. rupe2nye, dia ni sama umur ngan aku. aku igt die ni lagi tue, tue 2 3 tahun ke. rupenye die juga lahir tahun 1984.

aku cukup kagum dgn dia ni. rupenye dia ni pak lawak jugak. tak sombong, n bersedia terima pendapat sapa2 saje. suaranya pun best. paling aku kagum, keupayaan dia bagi kuliah. wow, superb! mmg sesuaila dia jadi juara Imam Muda tu.

hari Imam Asyraf ni dtg ke Masjid Ladang, pertama kali aku tgk bhgn solat wanita penuh. org laki, adela satu saf lbh je. tp saf perempuan penuh! aku pikir, ni msti makcik2 ni.

then pengurusan masjid mtk aku tlong sediakan makanan kat ruang dpn masjid tu. bile selesai kuliah, n orang stat dtg makan, baru aku perasan, rata2 perempuan yg hadir tu, semua budak2 muda. student2 IPTA kut? n paling aku xsangka, masa solat n kuliah tu, orang laki2 ade la dlm satu saf lbih je, tapi time makan, penuh dewan! kt mane diaorg menyuruk ni?

Insya Allah dalam entry berikut, aku cite tentang kuliah Imam Asyraf ni, yg agak menyentuh hati aku. kepada Imam Asyraf, harap2 anta dapat terus berdakwah dgn cara yg terbaik dan diredhai Allah. dan akan dapat mndepani segala ujian dengan baik. jgn pula seperti beberapa Ustaz ASTRO yg laen, yg berselindung di balik nama ustaz, tp sebaliknya dipenuhi pelbagai skandal yg menjijikkan. nauzubillah. sape? cari sendiri.

ni laman web imam Asyraf http://www.imamudasyraf.com/

2 comments:

ustaz amirul @ ashraf muslim mu tammoh cerita ? main sokmo basket kat uia pakai seluar pendek keh keh keh

Post a Comment

Ads

Shamsian