Feb 24, 2011

Buntu


Baru aku tau, bukan senang nk gembirakan hati orang laen. tp bukan ke menggembirakan hati org laen tu, menggembirakan hati kite sndiri? lebih2 lagi kalo gembirakan hati ma sndiri. pahala besar tu.

n that's what i'm trying to do. but it's not as easy as it sounds to be. gembira. sume nk gembira. let say u got 1000 reasons to be happy, but if u have only one reason to be disappointed, you will be happy no more. lebih2 lagi if your mother is not happy. or what she trying to accomplish, cannot be done. seeing, or just imagining my ma is disappointed really breaks my heart.

hearing her imagining things, seeing her excited face, i know she's happy with her plan. but i dont know either the plan will go through or not. mcmana nnti when she realized, her plan will not succeed, msti ma kecewa kn? mmpu ke aku tgk ma kecewa nnti?

aku dh buat ape ma nk. aku dh korbankan segalanya utk ma. aku rela aku kecewa, tpi aku xnk ma kecewa. n the most important thing, i dont want to make people's life miserable, because of me.

tp apa yg berlaku, aku yakin akan ade hikmah di sebaliknya. kesusahan dan keserabutan yg aku lalui, pasti akan ade jalan penyelesaian. Perancangan Allah melebihi perancangan manusia.


"Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui, sedangkan aku tidak mengetahui. Kekuatan itu kekuatanMu, kebijaksanaan itu kebijaksanaanMu, aku ini hambaMu. Sekiranya ada kesulitan dalam urusanku, Kau permudahkanlah. sekiranya ada kedukaan bagiku, Kau selisihkanlah. Jika ada kegembiraan bagiku, Kau dekatkanlah."

Amin Ya Rabbal Alamin.


**ok. dh lega. tadi berasa serabut yg amat. dh lame tidak seserabut ini. huhuhu




2 comments:

mungkin ade yg lebih baik untuk yoe.
tidak sia2 jika setiap langkah yang kita ambil
mendapat restu dari ibu bapa kita. Mungkin suatu ari nanti akan hadir yang terbaik dalam hidup kita. amin

Post a Comment

Ads

Shamsian