Dec 30, 2011

do u know what is the meaning?

aku yakin, semua kita pnh alami situasi yg sama.

dlm account facebook or twitter or whatever, akan ade kawan2 kita yg post status camni:

  1. Ya Allah, hadirkanlah seorang lelaki yg boleh membimbing aku ke syurgaMu ya Allah. at the same time dlm album die, gambar2 sume xtutup aurat.
  2. Ya Allah, bangkitkanlah aku di hari akhirat kelak dalam keadaan bersujud padaMu. profil pic die? siap pakai skirt pendek.
  3. Ya Allah, aku sgt rindu pada arwah bapaku. aku doakan semoga di penjelmaan akan dtg Kau ciptakan dia juga sebagai ayahku. ok, ni special case. mgkn kawan aku je kut. tp erkk...penjelmaan akan dtg?
  4. Mulai malam ni, cintaku hanya padamu sorang wahai hubbyku. aku janji xkn main2 dh..kali ni serius dh. sungguh! selang 10 minit, aku benci semua lelaki, semua lelaki jahat! erk?
  5. aku mmg nk pakai tudung, mmg nk smyg. tp xde org nk bimbing. tggula lps kawen kekg...
ni antara post2 yg biasa kt social network site.

persoalan aku skrg ni, masa kite post status2 tu, do we really know what is the meaning?

ilmu, hidayah perlu dicari kawan2. jgn cakap je. walk the talk.

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian