Dec 1, 2011

Gadis dalam kenangan

wah..tajuk cm power je. actually ini adalah kisah benar. berlaku pada aku. agak touching (pada akula). dh bleh masuk strong heart ni. hehehe

kisah ni berlaku dalam tahun 2006 kalau x silap. mase tu aku ade seorang adik angkat pompuan. hehehe.. die actually junior aku. junior 3 tahun rsenye.

aku kenal die mase ikut mmbe2 aku g beraya umah die. family die sgt2 friendly. n aku berasa sangat senang berkenalan dengan family die. die ni ade seorang kakak. masa tu, kakak die xbyk ckp. byk senyum je. since rumah die lawa n besar (mcm resort), aku mtk izin dgn ayah die nk tgk2 umah tu. nk jalan2 dlm taman die. ayah die bg, n mtk die ngn kakak die temankan aku. n masa pusing2 tu, kami borak2 la jgk.

then, aku balik uia. n aku xpnh contact kakak die tu lg. dgn adik die ni besela. tibe2 one day, kakak die kol aku. n die ajak mkn malam ngn family die mlm tu. mase tu dieorang satu family ade kt kl. aku trkejut gakla, sbb aku xbese dgn kakak die ni. tp kebetulan esok tu aku ade final exam. jadi trpaksala aku tolak. mase aku bgtau kat die, die mcm agak kecewa. sampai aku trpaksa jnji, aku abis exam nnti aku balik ganu, aku akan ajk die n family dinner kt trg. baru die mcm happy sket.

2 3 ari lps tu, adik die kol aku. agak lwt dh mase tu. n tgh nangis2. aku mcm panik la jgk. sbb die kol, smpai xleh nk ckp ngn aku. nangis je. 5 minit pastu, die dh tenang sket. baru die bagitau aku.......



"Abg yoe, kakak dh xde. die baru meninggal tadi....."


what? aku blank

terdiam aku. terperanjat, sedih. semua ada.

n aku trs balik ganu esoknye tu, lawat keluarga die.

family die mmg tgh bersedih. rupe2nye family die tau yg die kol ajak aku makan malam tu. diorg pn pelik jgk, sbb rasenye aku xbrapa rapat ngn die sblm ni. xpnh ckp pn, since lps raya 7 8 bulan sblm tu. ayah die kate, mse aku tolak permintaan die tu, die nmpk sedih.

bergenang jgk airmata aku. aku xmmpu tunaikan permintaan terakhir dia. walaupun kami xsmpat untuk berkenalan dgn lbh rapat, aku rasa sgt istimewa bercampur sedih. istimewa sbb aku rasa Tuhan pilih aku, untuk sedarkan aku bahawa kematian tu boleh dtg bila2 masa sahaja. Sedih sbb aku dh hampakan harapan terakhir seorang insan.

Harapan terakhir.

ape2 pun, aku doakan semoga die tenang disana.

Ya Allah ampunilah dia, rahmatilah dia. tempatkanlah dia di tempat sebaiknya disisiMu.

Al-Fatihah

*kau akan sentiasa berada dalam kenanganku.

ehsan sini

gambar tiada kene mengena dgn entry

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian