Mar 30, 2010

IMPIAN

siapa sangka, tgk awan dania semalam menimbulkan persoalan yg maha hebat di hatiku. kebetulan episod kali ni tajuk antara impian dan realiti. aku mls la nk cite pasal cite die ni. sbb aku pn just tgk scha al-yahya nge nasha aziz je pun.heheh


ok..intipatinye begini. impian dania adalah menjadi seorang flight attendant. impian iman menjadi seorg pilot. impian nasha aziz menjadi seorang pelukis yang glamer.

jadi...ape plak impian aku?aku suke tgk anime one piece. impian luffy nk jadi pirate king. usopp pn ade impian; nk jadi the brave warrior of the sea.

pk2...ape ek impian aku?yg logik, specific dan mampu memberi inspirasi dan erti dalam kehidupan aku ni?

kebahagiaan?sape yg xmboh. kaya-raya?pengemis pun nk jadi kaya. then?

lps aku pk2.selain impian yg wajib ade pada semua Muslim dan manusia...tup tup...ni la impian sejak kecil aku...

1. Bwk ma tawaf keliling kaabah. dan aku guna duit aku sndiri utk biaya aku buat umrah tu -alhamdulillah telah pun tertunai

2. nk g tgk bola kt stadium emirates..xkire la arsenal lawan sape pn - impian ni belum tercapai

3. beli kete mini cooper s - belum tercapai


4. jumpe tuan guru nik aziz, dato' seri anwar ibrahim, tun mahathir, khairy jamaluddin dan dato' seri hishamuddin - alhamdulillah baru berkesempatan jumpe TN Nik Aziz dan DSAI


5. g merantau kt eropah..naik keretapi, basikal, backpackers la kirenye. mcm cite shahrukh khan nge kajol tuh...name ape cite die lupe plk - belum tercapai, dan agak sukar kerana kekangan masa dan kewangan..umur dh lanjut.nnti dh kawin msti xleh nk merantau mcm ni kn?
6. menjadikan global ventures industries sdn bhd dan sn trading & services 'giant' dlm sektor korporat negara - insya Allah. have to work hard

7. menyambung cita-cita arwah ayahku, membina sebuah bandar bercirikan Malaysia, bebas pencemaran menggunakan teknologi pintar - insya Allah..nila cita-cita terbesar aku.ya Allah permudahkanlah

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian