Jan 30, 2010

Arsenal VS Manchester United


esok 31 Januari 2010, arsenal VS manchester united..wah, derby match ni. arsenal dan MU sememangnya long and fierce rival; dari aku kecik lagi, arsenal dan MU dh jadi musuh ketat. chelsea baru lagi, sejak roman abrahamovic ambik alih. man city pula baru thn ni.

seingatku pada 2004, perlawanan Man U - Arsenal kecoh. ketika itu Man U menamatkan 49 undefeated run Arsenal dalam Epl, menang 2-0 di old Trafford seingatku, jaringan park ji sung dan saha. dan selepas itu, tercetus berita berlaku pergaduhan di dalam bilik persalinan, di mana barlaku tragedi baling-membaling pizza.huhuhu...kecoh2..

thn ini, arsenal dh pun tewas pada MU pada pusingan pertama liga di old trafford, 1-2. walaupun leading first half hasil jaringan arshavin, tapi pada 2nd half, rooney score penalty, dan diaby tertanduk gol sendiri..frust!
tapi skrg, Arsenal ada peluang baik untuk menang. bermain di emirates, walaupun tanpa robin van persie, eduardo dan diaby, tetapi walcott dan nasri dh boleh bermain. kalau arsenal menang, arsenal akan menerajui liga seketika, berkelebihan 2 mata dari man u, tetapi chelsea maih kurg 1 prlawanan. man u pula pada tahun ini permainan mereka kurang konsisten; mereka dah pun tewas 5 kali dalam epl berbanding arsenal (4) dan chelsea (3). fabregas pula semakin konsisten, masalah arsenal mayb sebab vermaelen cedera dan mungkin tidak diturunkan, dan diganti dengan sol campbell yang sudah tua dan kurang pantas. boleh kah campbell mengawal rooney? harap2 dapatlah

prediction?

arsenal menang 2-1, jaringan arshavin dan fabregas. rooney score untuk man u..huhuh...

hopefully.

arsenal 2009/2010

man utd 2009/2010

alex ferguson vs arsene wenger

Go GUNNERS!

0 comments:

Post a Comment

Ads

Shamsian